ویزا چیست؟ | کلیه شرایط و قواعد ویزا
نوشته شده توسط : hi

ویزا معمولا شامل محدودیت در مدت اقامت شخص خارجی، از زمانی که ایشان وارد خاک آن کشور شده، می باشند. در مورد این محدودیت ها در رابطه باتعداد درخواست اجازه ورود به یک کشور مربوط می شود و بنابراین در برخی از کشورها یک مجوز رسمی و قانونی شخص خارجی برای ورود به کشور و اقامت در آن می باشند.

یک ویزا و یا مجوز ورود به کشور، توسط اداره مهاجرت آن کشور صادر می شود و ممکن است طبق صلاحدید مقام مهاجرت آن کشور، در هر زمان لغو شود. ویزاها معمولا به صورت برچسب، مهر در گذرنامه متقاضی ویا سایر اسناد سفر به همراه امضاء مسئول مربوط اعطا می گردد.

از لحاظ تاریخی، مقامات مهاجرتی مجاز به ورود و یا رد ورود بازدید کنندگان در هنگام ورود به مرز بودند. در صورت ورود مجاز، مقامات ویزای لازم را صادر می کند که در پاسپورت مهر ورود به خاک کشور مقصد زده می شود.

متقاضی خارجی، به طو کلی باید از قبل درخواست ویزا دهد. درخواست ویزا گاهی در دفتر کنسولگری، سفارت، از طریق پست یا اینترنتی و از طریق سیاست های معرفی شده، سفارت کشور مقصد انجام می پذیرد. ویزای مدرن می تواند بر چسب و یا مهر در گذرنامه باشد. و یا ممکن است شکل یک سند جداگانه و یا سند الکتریکی باشد که متقاضی باید قبل از خارج شدن از مرز آن را چاپ کند و به موقع خروجی از مرز به همراه خود داشته باشد.

بعضی از کشورها، برای خروج از مرز کشور، چه برای شهروندان خود و چه مسافران خارجی ویزای خروج، صادر می کند. به طور خاص، منطقه ای از کشور نروژ منطقه ای کاملا بدون ویزا می باشد که تحت پیمان اسوالبرد است.

برخی از کشورها (مانند آن هایی که در منطقه شینگن قرار دارند) با کشورهای دیگر توافقاتی دارند که به شهروندان اجازه می دهد بدون ویزا بین این کشورها سفر کنند. سازمان توریسم جهانی اعلام کرد که شعار گردشگرانی که پیش از سفر به ویزا نیاز دارند، در سال ۲۰۱۵ به پایین ترین سطح خود رسید.

 
 

بررسی اجمالی ویزا

 

ویزا به طور کلی اجازه می دهد که شهروندان یک کشور اجازه ورود به خاک کشور دیگر را داشته باشند. و در محدودیت های مشخصی از قبیل چارچوب زمانی برای ورود، محدودیت در مدت زمان اقامت و ممنوعیت استخدام در آنجا اقامت داشته باشند. بسیاری از کشورها، در برخی ا موقعیت ها نیاز به ویزا ندارند؛ این ممکن است نتیجه پیمانی باشد که توافقات متقابل را مشخص می کند. داشتن ویزا به تنهایی تضمین ورود به کشور صادر کننده نیست و در هر زمانی می تواند این ویزا را لغو کند.

در خواست ویزا، قبل از ورود به کشور فرصتی برای رسیدگی به شرایط متقاضی مانند امنیت مالی، دلیل سفر و جزئیات سفرهای قبلی به این کشور را می دهد و همچنین ممکن است در هنگام ورود به آن کشور، تحت کنترل امنیتی و یا بازرسی قرار گیرد.

 
 

تاریخچه ویزا

 

تاریخچه ویزا

در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، در اروپای غربی، گذرنامه و ویزا برای انتقال از یک کشور به کشور دیگر ضروری نبود. سرعت حمل و نقل و جا به جایی زیاد افرادی که با قطار سفر می کردند، کار کنترل پاسپورت ها تا حد زیادی سخت کرده بود. سرانجام گذرنامه ها و ویزاها پس از جنگ جهانی اول به عنوان اسناد مسافرتی ضروری بود.

شرایط ویزا

بعضی از ویزاها باید در بدو ورود به کشور مقصد صادر شوند و گروهی دیگر نیز قبل از سفر، باید به سفارت و یاکنسولگری کشور مقصد سفر، درخواست ویزا دارد. در بعضی از موارد، مسافرین خارجی می توانند به دفاتری کمه تخصص در اخذ ویزا دارند مراجعه کرده و این امر را به آن ها واگذار کنند. این آژانس ها، به وسیله مقامات خارجی ، سفارت و یا کنسولگری به نمایندگی از مسافران بین المللی مجاز به درخواست ویزا برای مسافرت هستند.

به همین ترتیب، در چنین مواردی ممکن است مراحل اخذ ویزا پیش از رسیدن به فرد به اتمام برسد. نیاز و یا عدم ویزا به اخذ ویزا به طور کلی به تابعیت متقاضی، طول مدت اقامت و فعالیت هایی که ممکن است متقاضی مایل به انجام آن در کشور مقصد باشد بستگی دارد. این موراد ممکن است دسته های مختلف ویزا را با شرایط مختلف مساله تعیین کنند.

مرجع صدور ویزا، معمولا شعبه ای از وزارت امور خارجه یا کنسولگری کشور مقصد می باشد که این اسناد می توانند گواه به این باشد که متقاضی قادر به حمایت از خود در کشور میزبان (از نظر اقامت و یا خوراک) هستند یا خیر.

برخی از کشورها از اخذ ویزا برای افراد مبتلا به بیماری های خاص مانند ایدز خودداری می کنند. شرایط دقیق آن بستگی به کشور و گروه ویزایی دارد. نمونه هایی برجسته ی کشورهایی که نیازمند تست ATV برای شهروندان بلند مدت هستند می توان به روسیه و ازبکستان اشاره کرده. این در حالی است که ازبکستان هنوز تست HIV وسایر تست های پزشکی دارند.

افسران صدور ویزا نیز مدارکی از قبیل عدم سوءپیسنیه و سابقه کیفری و یا فعالیت های خاص (مانند فحشا و یا قاچاق مواد مخدر) از متقاضیان دریافت کنند. گذرنامه های مسافران شهودی بر تابعیت و یا سفر به کشوری که با کشور خود دشمن محسوب شود، ویزای متقاضیان آن ها رد می شود.





:: برچسب‌ها: پارس رادین , مهاجرت , کانادا , ویزا , ویزای کاری , المان , تحصیل ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: