آشنای با کشور کانادا
نوشته شده توسط : hi


کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است که از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده‌است. این کشور از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده‌است ، کانادا با مساحت 98/9 میلیون کیلومتر مربع، دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور پهناور جهان از نظر مساحت خشکی است. مرز مشترک کانادا با ایالات متحده، بلندترین مرز زمینی در جهان است. بخش زیادی از خاک کانادا به دلیل سرمای هوا و نزدیکی به قطب شمال، خالی از سکنه است؛ کانادا کشوری است با مردمی مهربان، شهرهایی پیشرفته و زیبا و مناظر طبیعی متنوع و فوق‌العاده، از کوهستان های پر برف‌و‌یخ یوکان، سواحل شرقی و کوهستان‌های کلگری گرفته تا جنگل‌های بارانی ونکوور.

تاریخچه کشور کانادا

نام کانادا از واژهٔ سرخ‌ پوستی " Kanata" به معنی دهکده یا سرپناه می‌آید. در سال 1535 ساکنان این منطقه که اکنون با نام شهر کبک شناخته می‌شود ، از این واژه استفاده کردند تا نشانی این محل را به ژاک کارتیه که مقصدش به سمت دهکده استاداکونا بود بدهند ، کارتیه واژه کانادا را هم برای آن دهکده و هم کل منطقه‌ای که در آن زمان به آن دونا کونا می‌گفتند استفاده می‌کرد همچنین در سال ۱۵۴۷ در نقشه‌ها نیز با همین عنوان کانادا ثبت شد؛ آثار به‌ دست ‌آمده از زندگی نخستین بومیان کانادایی که در بخشی از این کشور به مدت طولانی ساکن بودند و نیز بررسی ‌های باستان‌ شناسی در شمالی‌ ترین بخش کشور، یوکان نشان می‌دهد که زندگی در آن به 26500 سال پیش و در جنوبی‌ ترین بخش به 9500 سال پیش برمی‌گردد؛ این کشور تا سال 1713 مستعمره فرانسه بود و در این سال انگلیس کنترل آن را در دست گرفت. در یکم جولای 1867 کانادا استقلال یافت ، این کشور عضو کشورهای همسود است و همچنین کنفدراسیون کانادا ، زیر تشریفات سلطنت مشروطه مرتبط با پادشاهی متحده اداره می‌شود؛ حکومت کانادا یک دموکراسی پارلمانی فدرال و یک پادشاهی مشروطه است که در حال حاضر ملکه الیزابت دوم رئیس کشور است ، الیزابت دوم ملکه بریتانیا ، ملکه کشور کانادا نیز هست و قانون به امضاء و به نام او رسمیت و ضمانت اجرایی پیدا می‌کند.

 

تاریخچه-کشور-کانادا

 

موقعیت و جمعیت کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ دنیا پس از روسیه  است، اما جمعیت آن تنها حدود یک‌پنجم جمعیت روسیه است و با آن‌که گستردگی کانادا از همسایه‌اش آمریکا بیشتر است، جمعیتی برابر ۱۱ درصد جمعیت آمریکا دارد؛ نزدیک به ۹۰ درصد از جمعیت این کشور در امتداد مرز جنوبی آن ، تا فاصله ۲۰۰ کیلومتری آمریکا زندگی می‌کنند ، پرجمعیت ‌ترین شهرهای کانادا به ترتیب تورنتو، مونترآل و ونکوورهستند؛ جمعیت کانادا بر طبق آخرین گزارش اداره آمار کانادا ،بیش از سی و پنج میلیون و پنجاه و شش هزار نفر است ، حدود چهار پنجم مردم کانادا در شهرهایی که کمتر از 150 کیلومتر تا مرزهای آمریکا فاصله دارند زندگی می‌کنند.

 

زبان و مذهب کانادا

زبان فرانسه زبان مادری حدود 6/6 میلیون کانادایی است ، بیشتر فرانسوی‌ زبانان در استان کبک زندگی می‌کنند ، اما در حدود ۱ میلیون نفر از آن‌ها در استان‌ های دیگر کانادا به سر می‌برند و حدود ۷۶ درصد از فرانسوی ‌زبانان بیرون استان کبک ، در استان‌ های انتاریو و نیوبرانزویک زندگی می‌کنند ، زبان فرانسوی به همراه زبان انگلیسی دو زبان رسمی در کشور کانادا محسوب می‌شوند؛ بر پایه آمار رسمی در این کشور ۱۶۳٬۲۹۰ نفر ایرانی زندگی می‌کرده‌ اند که ۸۳٬۴۹۵ نفر از ایشان مرد و ۷۹٬۸۰۰ نفر زن بوده‌اند ، جمعیت ایرانی ‌تبارها ۱۲۱٬۵۰۵ بوده ، که این دو رقم بیش از 34% رشد جامعه ایرانیان کانادا را طی ۵ سال نشان می‌دهد؛ بیش از یک میلیون مسلمان از قومیت‌ های گوناگون که عمدتا مهاجرند ، در کانادا زندگی می‌کنند. محل اقامت مسلمانان این کشور به ترتیب تراکم جمعیت آنان، عبارت است از شهرهایتورنتو، مونترآل، ونکوور، اتاوا، وندزور و برخی شهرهای دیگر مانند هالی‌فکس، کیچنر، واترلو، ادمنتون و وینی‌پگ. مجموع مراکز اسلامی و مساجد موجود در کانادا بالغ بر سیصد و شصت مسجد و سازمان اسلامی است.

 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم کانادا

مردمان کشور زیبای کانادا از آداب و رسوم خاصی در روابط خود با یکدیگر بهره می‌برند و ما به شما پیشنهاد می ‌کنیم  قبل از سفر به کانادا ، کمی بیشتر راجع به فرهنگشان بدانید؛ البته با توجه به منطقه‌ گرايی و تنوع فرهنگی بالای کانادا، بسیار دشوار است که یک سبک مشخص رفتاری برای ایجاد ارتباط معرفی کرد، با این وجود برخی سبک‌های ارتباطی پایه وجود دارند که تا حدود زیادی در کل کشور پذیرفته و استاندارد شده‌اند؛ در کانادا تا زمانی که روابط دو نفر از حالت رسمی خارج نشده، یکدیگر را به نام فامیل صدا کرده در زمان دست دادن نیز مستقیم به چشمان طرف مقابل نگاه می‌کنند. همچنین در حالت کلی در مناطق انگلیسی زبان قطع کردن صحبت دیگری مرسوم نیست، اما در مناطق فرانسوی زبان، بیشتر احتمال دارد که کسی صحبت دیگری را قطع کند؛ آداب هدیه دادن : به طور کلی، کانادایی‌ها برای جشن‌های تولد و کریسمس هدیه می‌دهند. اگر برای شام به خانه کسی دعوت شوند، یک جعبه شکلات یا یک دسته گل با خود می‌برند، البته در کبک، دسته گل را پیش از شام ارسال می‌کنند. در کانادا همچنین هدایا معمولاً بلافاصله پس از دریافت باز می‌شوند. در این کشور هیچگاه استفاده از پول نقد به عنوان هدیه به هیچ عنوان مرسوم نیست. در مراسم ترحیم نیز از گل سوسن هرگز استفاده نمی‌شود؛ آداب غذا خوردن : آداب غذا خوردن در کانادا تا حدود زیادی غیر رسمی است. در هنگام صرف غذا چنگال در دست چپ و چاقو در دست راست نگه داشته شده و هیچ کس آرنج خود را روی میز نمی‌گذارد. همچنین باید منتظر بمانید تا صندلی شما مشخص شده و هیچگاه قبل از آغاز مهمانی شروع به خوردن غذا نکنید

 

آب و هوای کانادا

شما گردشگران کانادا برای انتخاب مناسب زمان سفرتان نیاز است از آب و هوای فصول مختف کانادا اطلاع داشته باشید ، آب وهوای کانادا به دلیل وسعت و تنوع زیاد جغرافیایی بسیار متغیر است ، چهار فصل در کانادا به شکل قابل تفکیک دیده می شود از آب وهوای جنگل های گرمسیری و بارانی گرفته تا مناطق قطبی را میتوان مشاهده کرد؛ دمای هوا در مناطق جنوبی استان آلبرتا و مانیتوبا که پوشیده از چمنزار است در تابستان 38 درجه و در زمستان تا منفی 24 درجه تغییر می کند ، کمترین نوسان دمای سالانه میان بیشترین و کمترین دما متعلق به شهر های ونکوور و ویکتوریا در سواحل اقیانوس آرام است؛ همچنین بیشترین نوسان دما در انتاریو و کبک اتفاق می افتد ، این شهرها دارای زمستان های سرد و سخت و تابستان های گرم وشرجی هستند؛ استان های حاشیه اقیانوس اطلس مانند نیوبرانزویک و نیوفانلند دارای بهار و تابستانی معتدل و زمستانی طوفانی و بسیار سرد هستند .







:: برچسب‌ها: پارس رادینکو , مهاجرت , کانادا , ویزا , ویزای کاری , المان ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: