بررسی روش های اخذ ویزای آلمان
نوشته شده توسط : hi

اخذ ویزای آلمان، مهاجرت به آلمان از طریق روش های مختلف و اخذ اقامت آلمان از بهترین راه های ممکن، به طور کامل در این مقاله برای مخاطبین و علاقه مندانی که در پی اخذ ویزای آلمان می باشند، مورد بررسی و تشریح قرار می گیرد. آلمان از بهترین و اقتصادی ترین کشور های حال حاضر اروپا می باشد. کم تر کسی پیدا می شود که نام آلمان را شنیده باشد و به شهره اقتصاد قوی آن پی نبرده باشد. بنابر این سالانه مهاجران بسیار زیادی به صورت قانونی و غیر قانونی در طلب اخذ ویزای آلمان می باشند. بنابر این راه های مختلف مهاجرتی جهت اخذ ویزای آلمان وجود دارد که بایستی هر کدام از آن ها را مورد بررسی قرار داد تا بسته به شرایط افراد، مناسب ترین راه برای آن ها برگزیده شود. چنانچه پس از مطالعه مقاله اخذ ویزای آلمان، در خصوص شرایط مهاجرتی خود به این کشور و یا روند پروسه آن مایل به کسب اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید از طریق تماس با موسسه از خدمات مشاوره رایگان موسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش)، بهره مند شوید و با همکاران ما در ارتباط باشید.

شرایط عمومی اخذ ویزای آلمان

 

کشور آلمان از بزرگ ترین کشور های قاره سبز می باشد که به علت زیر ساخت های مناسب، اقتصاد قوی و ایجاد زمینه های جذب مهاجر، توانسته افراد زیادی ائم از متخصص، دانشجو، توریست و سرمایه گذار را در کشور خود گرد آورد. این کشور به دلیل اقتصاد و صنعت توسعه یافته خود، اقتصاد اول قاره اروپا را به خود اختصاص داده است.

این کشور در تمامی زمینه های تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، درمان، توریست و گردشگری مطرح می باشد و برای هر یک از این روش های مهاجرتی ویزای خاصی قرار داده است. بنابراین جهت اخذ ویزای آلمان بایستی در ابتدا هدف مهاجرت شما به این کشور مشخص شود و متناسب با نوع هدف شما، مدارک مرتبط با آن تهیه و جمع آوری شود. گفتنی است زبان مردم این کشور، آلمانی می باشد و توصیه می شود در ساده ترین روش های مهاجرتی به این کشور، جهت ارتباط اولیه با مردم و همچنین جهت اخذ ویزای آلمان، افراد بایستی یک مدرک زبان آلمانی در سطح A2 بتوانند ارائه دهند.

 

 

انواع ویزای آلمان

 

یکی از عوامل مهم جهت اخذ ویزای آلمان، تعیین هدف خود برای مهاجرت به این کشور است. با توجه به اهداف گوناگون مهاجرین انواع ویزای آلمان از کوتاه ترین آثار اقامتی (ویزای نوع A) تا بلندترین آثار اقامتی (ویزای نوع D) صادر می شود.

اخذ ویزای آلمان از طریق تحصیل

 

معمولاً بیشتر دانشجویانی که به دنبال تحصیل کم هزینه و سطح کیفی آموزش بالا در اروپا می باشند، اخذ ویزای آلمان از طریق تحصیل یکی از گزینه های انتخابی آن می باشد. به طور کلی تحصیل رایگان برای افراد غیر بومی آلمان نیز در صورت داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B2 رایگان می باشد. همچنین گفتنی است که امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان بین المللی فراهم است. همچنین مدت زمان تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی 3 ساله، در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به نوع رشته 1 تا 2 ساله می باشد. همچنین تحصیل در مقطع دکتری نیز با توجه به نوع رشته و استاد راهنما بین 3 تا 5 سال می باشد. جهت پذیرش در دانشگاه های این کشور، ارائه مدارک تحصیلی ما قبل خود بسیار ضروری و مهم است. نکته دیگر جهت اخذ ویزای آلمان نشان دادن تمکن مالی است. بنابراین این مقدار تمکن برای فرد دانشجو می تواند 800 تا 1000 یورو در ماه باشد.همچنین گفتنی است در این کشور امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا وجود دارد. معمولاً دانشگاه های آلمان قدمتی بالا دارند و بهترین اساتید در آن جهت آموزش دانشجویان بومی و اینترنشنال گرد هم آمده اند.

اخذ ویزای آلمان از طریق کار

 

به طور کلی اخذ ویزای آلمان از طریق کار به دو صورت امکان پذیر می باشد. روش اول نیاز است که متقاضیان کار از کارفرما های شرکت های آلمانی در خاک این کشور نامه ای تحت عنوان پیشنهاد شغلی دریافت کنند. برای این کار نیاز است افراد متقاضی رزومه تحصیلی، کاری و سوابق حرفه ای خود را برای کمپانی ها و شرکت های مربوطه ارسال کنند و درخواست وقت مصاحبه با کارفرما را اخذ نمایند. چنانچه در مصاحبه خود قبول شوند، الزامی است که کارفرما جهت پیگیری صدور دعوت نامه اقدامات اولیه را انجام دهد. روش دوم نیز به نام ویزای جستجوی کار آلمان مشهور است که در قاره اروپا فقط دو کشور اتریش و آلمان این نوع ویزا را ارائه می دهند. کشور آلمان به سبب اقتصاد محکم و استوار خود به نیروی کار متخصص جهت تامین کمبود نیروی انسانی خود نیازمند است. از این رو کشور آلمان این نوع ویزا را برای افراد اتحادیه اروپا و همچنین ساکنان خارج از اتحادیه اروپا نیز فراهم آورده است. این ویزا برای افراد ماهر، متخصص که دارای سابقه کاری می باشند به مدت 6 ماه جهت به دست آوردن فرصت شغلی مناسب در این کشور صادر می شود.همان طور که گفته شد، آلمان به واسطه صنعتی بودن خود توانسته نرخ بیکاری در کشور را به نرخ 3 درصد برساند. بنابراین علاوه بر امکان صدور پیشنهاد شغلی برای متقاضیان کار، امکان صدور ویزای جستجوی کار را نیز مهیا کرده است. بنابراین جهت اخذ ویزای آلمان یک موقعیت بسیار مناسب فراهم است که متقاضیان می توانند از آن بهره ببرند.





:: برچسب‌ها: پارس رادینکو , مهاجرت , کانادا , ویزا , ویزای کاری , المان , تحصیل ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: